Op 26 oktober 2020, over deze onderwerpen: 1. Mobiliteit

Sint-Gillis-Waas / Sint-Pauwels - Oppositiepartij N-VA wil dat de fietspaden in de Beekstraat in Sint-Pauwels worden aangepakt. “De rijbaan is een biljartlaken terwijl de fietspaden vol putten liggen”, klaagt fractieleider Koen Daniëls aan.

Het wegdek van de Beekstraat werd heraangelegd, maar dat was niet het geval voor de fietspaden op de drukke verbindingsweg. “De Beekstraat is nu een kaarsrechte baan waar hard wordt gereden”, zegt Koen Daniëls. “Autobestuurders rijden en racen nu over de baan terwijl de fietsers nog steeds hotsen en botsen over een gebroken fietspad. Het klopt dat een betonfietspad niet zo gemakkelijk te herstellen is, maar al het lapwerk kost veel geld en is geen duurzame oplossing. Op andere plaatsen zien we dat zo’n fietspaden wel een effen laag krijgen.”

De N-VA-fractie vraagt ook om het fietspad langs de N403 opnieuw aan te leggen in afwachting van de volledige herinrichting van de baan. Daarvoor moet er aangeklopt worden bij het Agentschap Wegen en Verkeer.

Bron: ©Het Nieuwsblad