Gelukt : N-VA Sint-Gillis-Waas loopt 100km tegen kanker

Op 20 maart 2023, over deze onderwerpen: 12. Allerlei, 8. Gezondheid

Afgelopen zondag 19 maart verzamelden 525 teams met 2.100 lopers in Deinze om er de 100km ten voordelen van Kom op Tegen Kanker te lopen.  N-VA Sint-Gillis-Waas was één van de teams met de loopnaam “Samen voor Benita”. “Vorig jaar verloren we ons N-VA-bestuurslid Benita Cramer uit De Klinge aan de gevolgen van een meedogenloze huidkanker.  En ook gemeenteraadslid Hans Burm moest zijn zus Els Burm, mede-oprichtster van MUCO Waasland, afgeven door kanker.  We wilden -letterlijk- niet bij de pakken blijven zitten en schreven ons in om deel te nemen aan de 100 km tegen kanker op 19 maart in Deinze” aldus initiatiefnemer en N-VA gemeenteraadslicht Nico De Wert.

In 3u 52minuten 08seconden werkten ze de 100km af.  Gemeenteraadslid Nico De Wert nam de 40 km voor zijn rekening, gemeenteraadslid Hans Burm deed er 30 km bovenop, bestuurslid Kaya De Winter uit Meerdonk sloot aan voor de laatste 20 km en voorzitster Lauren Van Guyse liep samen met haar 3 andere collega’s de laatste 10 km tot aan de finish.  “De afdeling wou kost wat kost de 100 km ronden en had ook een reserveteam achter de hand met Dirk Steenssens, Kim Bruneel en Vlaams volksvertegenwoordiger Koen Daniëls, maar die zijn niet moeten aantreden. Ze moedigden ons aan samen met vele anderen en de aanwezige bestuursleden.  Van de 1.335.000 euro die de actie opbracht, hebben onze sponsors er 2.548 aangebracht” aldus De Wert.  Ter voorbereiding werd er samen met het 30-koppig bestuur op zaterdagavond nog spaghetti gegeten, zoals alle topsporters.