Wateroverlast Maandag 30 mei 2016 Sint-Gillis-Waas

Op 30 mei 2016, over deze onderwerpen: 12. Veiligheid

De regen heeft vandaag op heel wat plaatsen in de streek lelijk huis gehouden. In verschillende gemeenten zijn er bij de hulpdiensten meldingen binnen gelopen van wateroverlast. Vooral in onze eigen gemeente Sint-Gillis-Waas was het nog maar eens erg. Daar werden zelfs enkele straten afgesloten. En moesten er voor de zoveelste keer zandzakken bedeeld worden, om erger bij de bewoners te voorkomen. De wateroverlast in onze gemeente sleept nu al tientallen jaren aan. Ook het aantal onderzoeken naar de oorzaak van deze ellende is niet meer te tellen, het ergste is, dat een deel van onze gemeente nog steeds bij een felle regenbui het toneel blijft van waterellende voor de bewoners. Ook de regenval van vandaag kan niet beschouwd worden als uitzonderlijk volgens de weerstations. Sinds 19 uur is de gemeentelijke fase van het het nood- en interventieplan van kracht.

Video bron : TV-OOST

Verslag : Het Laatste Nieuws