Sonderingen al bezig en bewoners Bagoniewijk weten van niets

Op 17 februari 2021, over deze onderwerpen: 7. Openbare werken

Afgelopen dagen stelden de bewoners van de Bagoniewijk in Sint-Pauwels vast dat er op bepaalde plaatsen in hun wijk grondsonderingen, voor de stabiliteit van de bodem in kaart te brengen,  werden uitgevoerd.  “Er doet reeds lang het gerucht de ronde dat er bijkomende woningen en appartementen zouden komen in de Bagoniewijk in Sint-Pauwels. Welk soort woningen waar zouden komen, daar hebben we als bewoners tot op de dag van vandaag het raden naar en we betreuren het gebrek aan inspraak. Dat er nu al grondsonderingen gebeuren, wil toch zeggen dat de plannen zeer concreet zijn” aldus bewoner van de wijk Dirk Steenssens.

N-VA gemeenteraadslid Hans Burm uit Sint-Pauwels, had in het verleden al aangedrongen op duidelijkheid in verband met de mogelijke bouwprojecten in de Bagoniewijk. “Dat onze gemeente nu eindelijk inspanningen doet om voldoende sociale woningen te voorzien is een goede zaak.  Maar inspraak en samenspraak met bewoners van de wijk is iets waar we met N-VA de nadruk op leggen.  We hebben na lang aandringen eens 2 scenario’s gezien waarbij er tussen de 18 en 23 woningen en 10 tot 14 appartementen zouden bijkomen in de wijk.  In beide scenario’s verdween de net aangelegde hondenloopweide.  Dat noch de gemeenteraadsleden, noch de bewoners iets gehoord hebben terwijl er nu al sonderingen bezig zijn betreuren we” aldus het gemeenteraadslid.