Ontbrekend fietspad op Dries N403 komt er dankzij tussenkomst van Parlementslid Koen Daniëls

Op 27 augustus 2019, over deze onderwerpen: 1. Mobiliteit

Sint-Pauwels – Op de N403 aan de Dries in het centrum van Sint-Pauwels is er momenteel geen fietspad.  Fietsers moeten er of op de weg tussen het drukke verkeer of rond de Dries rijden.  Daar komt verandering in weet Vlaams Parlementslid en fractieleider in de gemeenteraad Koen Daniëls (N-VA). “Er werd door het gemeentebestuur van Sint-Gillis-Waas steeds beweerd dat er op die plek geen fietspad mocht komen van Vlaanderen omdat het stenen bushok beschermd zou zijn door onroerend erfgoed.  Ik heb bevoegd minister Bourgeois daarover bevraagd, die duidelijk liet weten dat het bushok geen enkele erfgoedwaarde heeft en dus mag afgebroken worden.  Op basis daarvan ben ik dan ook bij de minister van mobiliteit Ben Weyts blijven aandringen om een fietspad op die plaats te realiseren” licht Daniëls toe.

De plannen zijn ondertussen klaar en het budget van 15.000€ is voorzien.  Het fietspad zal aangelegd worden in een waterdoorlatende verharding zodat de aanwezige bomen kunnen blijven staan.  “Het is enkel nog wachten op de sloop van het stenen bushok door gemeente en het voorzien van een nieuwe schuilplaats, waarna de aanleg van het fietspad eindelijk kan beginnen.  Jammer dat het zo lang heeft moeten duren en men in onze gemeente gewoonweg foute argumenten gebruikte om het niet te doen” besluit Daniëls.  Leuk weetje is dat Daniëls de plannen verkreeg met een vraag die hij indiende de dag na zijn eedaflegging en de vraag nummer 1 draagt.  Er zijn dus wel degelijk parlementsleden die direct in actie schieten.

Artikel: Het Laatste Nieuws ©Kristof Pieters

Reportage :TV-OOST