N-VA tevreden dat gemeentebestuur plannen Bosstraat omgooit , maar hekelt het gebrek aan inspraak

Op 26 mei 2020, over deze onderwerpen: 1. Mobiliteit

Na 40 jaar beloven en ongewenste ingrepen zoals de beruchte knip, lijkt er nu toch schot in de Bosstraat te komen.  “We zijn tevreden dat de regelmatige tussenkomsten en voorstellen die we met N-VA Sint-Gillis-Waas hebben gedaan op verschillende gemeenteraden hun vruchten afwerpen.  De ongewenste knip verdwijnt voorgoed en de verbreding die de snelheid omhoog zou brengen in plaats van omlaag is van tafel.  Jammer dat het zoveel inwoners slapeloze nachten heeft bezorgd, zo lang heeft moeten duren, brandweer en huisophaaldiensten vastreden op plots geplaatste betonblokken terwijl er een mooi ontwerp was dat de inwoners zelf hadden gemaakt. Ons voorstel om ook het kruispunt met en de Doornstraat zelf  te betrekken in het verhaal krijgt ook gehoor en daar kunnen we alleen maar tevreden over zijn ” reageert fractievoorzitter en Vlaams Parlementslid Koen Daniëls (N-VA).

“De vraag blijft zich echter nog steeds stellen waarom het gemeentebestuur een apart fietspad –zoals de bewoners voorstelden- blijft weigeren met het argument dat daarvoor geen plaats is, terwijl er nu wel

plantvakken, parkeerplaatsen en zelfs wadi’s in de strook naast de rijbaan kunnen aangelegd worden die eveneens veel plaats innemen.  Ook de keuze voor beuken, bomen die groot worden én een oppervlakkig wortelstelsel hebben waardoor de weg kan beschadigd worden en druk op die wortels bv door parkeerplaatsen nefast is- roept vragen op.  Bovendien vinden we het jammer dat er geen rechtstreeks inspraak is geweest door de bewoners  bij het ontwerp dat nu voorligt.  De enquête van maanden terug bevatte immers vele items niet die nu voorliggen” besluit Daniëls.