N-VA Sint-Gillis-Waas steekt symbolisch zelf kerstverlichting aan

Op 11 december 2023, over deze onderwerpen: 12. Allerlei

Omdat er nog steeds geen kerstverlichting brandt in de centrumstraten van Sint-Gillis-Waas en haar deelgemeenten, heeft de lokale N-VA afdeling dit weekend zelf symbolisch  kersverlichting aangestoken.  “We zien in heel wat andere Vlaamse gemeenten de kerstverlichting branden.  Maar in Sint-Gillis-Waas blijft het bij de functionele, bestaande straatverlichting en is er geen brandende kersverlichting te zien.  Dat is jammer waardoor het ook aan eindejaarssfeer ontbreekt in onze dorpskernen” motiveren N-VA gemeenteraadleden Greta Poppe en Iris Ruys de actie. Beide gemeenteraadsleden wonen ook in de centrumstraten.

3,2,1 verlichting aan

De N-VA-ers hingen eigen lampjes in één van de bomen in de Kronenhoekstraat en telden af om ze aan te steken.  “Enkele handelaars en buurtbewoners deden al hun best om wat kerstsfeer te brengen, maar vanuit het gemeentebestuur is er nog geen licht. De handelaars in het centrum van Sint-Gillis-Waas  hebben al een serieuze impact van de werken in de Sint-Niklaasstraat waardoor er veel minder passage is.  Het is dan ook jammer dat de meerderheid van CD&V, Groen en Vooruit niet meer hun best doen om te in deze donkere maanden te zorgen van wat kerstsfeer in de dorpskernen met brandende kersverlichting ter ondersteuning van deze handelaars”  vult N-VA fractievoorzitter Koen Daniëls aan. “Hopelijk zet onze symbolische actie aan tot licht.  De actie passeerde immers niet onopgemerkt bij de omwonenden”.