Maak Oude Molenstraat De Klinge volledig 50 km/u en controleer

Op 2 november 2017, over deze onderwerpen: 1. Mobiliteit, 10. Gemeenteraad

Tussen de Fortstraat en de rotonde Kieldrechtstraat wisselt de Oude Molenstraat van snelheid tussen 50 en 70 kilometer per uur. Bestuurslid Paul De Saegher pleit terecht voor 1 snelheid, namelijk 50 kilometer per uur: “De Oude Molenstraat en een stuk van Spaanskwartier zijn langs beide kanten van de weg volledig bebouwd. Ook zijn er op anderhalve kilometer maar liefst 11 kruispunten, onder andere met de woonwijken Willem Van Saeftingelaan, Recolettenlaan, Burgemeester Van Hovelaan en Ten Hogen.” Sinds 2007 belooft het gemeentebestuur een snelheidsremmer ter hoogte van de Fortstraat, maar die is er tien jaar later nog steeds niet. Paul voegt er nog aan toe: ”Langs de zijde met even nummers van de Oude Molenstraat, tussen Sluisstraat en Kieldrechtstraat, moet nagegaan worden of het wijs is daar voertuigen te laten parkeren. Geparkeerde voertuigen belemmeren in die flauwe bocht immers sterk het zicht.”