Lokale afdeling N-VA loopt ‘100km run Kom op Tegen Kanker’: “Eerbetoon aan overleden bestuurslid Benita”

Op 29 september 2022, over deze onderwerpen: 12. Allerlei

De lokale afdeling van N-VA in Sint-Gillis-Waas loopt in maart van volgend jaar de ‘100km run van Kom op Tegen Kanker’
“Het idee om in te schrijven voor de 100 kilometer ontstond toen we deze zomer afscheid moesten nemen van ons enthousiast en gedreven bestuurslid Benita Cramer”, zeggen gemeenteraadsleden Nico De Wert,

Hans Burm en Koen Daniëls. “Ook Hans Burm verloor onlangs zijn zus Els na een strijd tegen kanker. We weten dus allemaal waarvoor we lopen.”
Tijdens de ‘100km run Kom op Tegen Kanker’ start één loper waarna na elke 10 kilometer een extra loper aansluit bij het team. De eerste loper legt 40 kilometer af, de tweede 30 kilometer, de derde 20 kilometer en de vierde 10 kilometer. “Zowel Hans Burm als ikzelf zijn ervaren langeafstandslopers die ook al wat marathons hebben gelopen”, geeft Nico De Wert aan. “Dus de 40 kilometer en de 30 kilometer zullen door mezelf en Hans worden gelopen. De 20 kilometer en de 10 kilometer zullen gelopen worden door Kaya De Winter en Lauren Van Guyse.” Onze reserves zijn: Kim Bruneel en Dirk Steenssens.
Om effectief te mogen starten, moet er minstens 2.500 euro sponsorgeld opgehaald worden. Die som gaat integraal naar Kom op Tegen Kanker. “De komende weken en maanden zullen we verschillende initiatieven uitwerken om het sponsorgeld bij elkaar te krijgen”, klinkt het.
Wie het team ‘Samen voor Benita’ wil steunen kan hier terecht