Lijst N-VA Sint-Gillis-Waas krijgt vorm

Op 29 maart 2018
Kandidaten gemeenteraadsverkiezing 2018

Eerder maakte N-VA Sint-Gillis-Waas reeds bekend dat ze unaniem Vlaams parlementslid Koen Daniëls tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober hadden gekozen.

Ondertussen krijgt ook de rest van de lijst vorm. Alle huidige mandatarissen uit de gemeenteraad en het OCMW zullen opnieuw kandidaat zijn. Het betreft de gemeenteraadsleden: Greta Poppe uit Sint-Gillis-Waas, Tom Cool uit de Klinge, Veerle Stuer uit Sint-Gillis-Waas en Denis D’Hanis van het Kalf. Zij worden vervolledigd door de OCMW-raadsleden Linda Ruts uit Sint-Gillis-Waas en Hans Burm uit Sint-Pauwels. Fractievoorzitter in de gemeenteraad, Guido De Lille uit Sint-Gillis-Waas, wordt lijstduwer.

“Ik ben blij dat alle huidige mandatarissen zich opnieuw kandidaat stellen”,  zegt lijsttrekker Koen Daniëls. “Zij hebben de voorbije zes jaar hard gewerkt in het belang van alle inwoners van de gemeente. Die inzet en hun ervaring betekenen een meerwaarde voor het toekomstig bestuur van onze gemeente.  We leggen momenteel de laatste hand aan onze lijst, waarbij we een goede vertegenwoordiging hebben vanuit alle deelgemeenten, alsook mensen met heel uiteenlopende achtergronden en expertises”, aldus Daniëls.

Bij N-VA heeft de ledenvergadering het laatste woord over de lijst waarmee de partij naar de verkiezingen trekt.  Ook het programma wordt verder geconcretiseerd. De politieke lijn van N-VA Sint-Gillis-Waas zoals gevoerd in de gemeenteraad en OCMW-raad wordt verder gezet. “Zo zullen een veilige buurt, kwaliteitsvolle fiets- en voetpaden, duurzame zorg, waterbeleid, gezonde gemeentefinanciën en een verantwoorde bestuurscultuur een plaats vinden in ons programma”, besluit Daniëls.

Koen Daniëls
Vlaams Volksvertegenwoordiger