Fractievoorzitter Koen Daniëls is ondervoorzitter van de PFOS-onderzoekscommissie

Op 25 juni 2021, over deze onderwerpen: 8. Gezondheid

Onze eigen fractievoorzitter, Koen Daniëls, is ondervoorzitter van de PFOS-onderzoekscommissie. “We zijn trots dat Koen als enige Waaslander in de commissie het dossier kan opvolgen en de bezorgdheden van onze inwoners kan weergeven.”, stellen afdelingsvoorzitter Danka De Wert en afdelingsondervoorzitter Paul De Saegher.

Vrijdag 25 juni 2021 is de PFOS-onderzoekscommissie van start gegaan. Koen Daniëls is een van de 15 Vlaamse parlementsleden die deel uitmaken van de commissie en werd aangeduid als ondervoorzitter. “Dit wordt een heel belangrijke taak, de komende tijd”, zegt Daniëls. “Samen met mijn collega’s wil ik de oorzaak van deze vervuiling achterhalen, en wat de gevolgen zijn op de volksgezondheid en ons leefmilieu en wie wat wanneer wist. Als Waaslander en ondervoorzitter zal ik mij dan ook 100% inspannen voor deze onderzoekscommissie.”

“Als lokale afdeling weten we dat Koen zijn uiterste best zal doen om antwoorden te zoeken op de vragen in dit moeilijk dossier.”, zeggen De Wert en De Saegher. Het hele bestuur van N-VA Sint-Gillis-Waas wenst Koen dan ook veel succes!

De parlementaire onderzoekscommissie PFAS-PFOS moet proberen bloot te leggen wie welke verantwoordelijkheid heeft in de vervuiling op en rond de site van het bedrijf 3M in Zwijndrecht. Het is ondertussen al twintig jaar geleden dat er op Vlaams niveau nog eens een onderzoekscommissie is geweest.

Koen Daniëls was te gast in "De Zevende Dag" over de "PFOS" vervuiling, je kan het debat hieronder nog eens herbekijken,