Gemeente- en OCMW-raad 28 oktober 2021

Op 20 oktober 2021, over deze onderwerpen: 10. Gemeenteraad

Op donderdag 28 oktober 2021 was er gemeente- en OCMW-raad in onze gemeente. De zitting ging digitaal door omdat er steeds meer corona besmettingen in onze gemeente vastgesteld worden. Op de website van de gemeente kan je de zitting herbekijken, alsook de commissiezitting van maandag 25 oktober 2021, dit alles via volgende link: https://web-sint-gillis-waas.streamovations.be/

de agenda van deze zitting was de volgende:

Gemeenteraad:

agenda:

1. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - Interwaas - algemene vergadering - kennisname - agenda
2. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - IGS Westlede - algemene vergadering - kennisname agenda
3. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - Intergem - algemene vergadering - kennisname - agenda
4. - Cel Beleidsondersteuning - Cel beleidsondersteuning - Toetreding tot Welzijnsvereniging - Audio - goedkeuring
5. - Cel Beleidsondersteuning - Contractenbeheer - Herinrichten Burg. Van Hovelaan, Recolettenlaan en Warandewegel - goedkeuring ontwerp, bestek, meetstaat, raming en gunningswijze
6. - Grondgebiedzaken - Wegen en water - Kosteloze grondafstand - Blokstraat 101 goedkeuring

mondelinge vragen:

7. - Grondgebiedzaken - Gebouwen - Mondelinge vraag - N-VA - Koen Daniëls - warm water in douches sporthal De Gavers
8. - Cel Beleidsondersteuning - Veiligheid - Mondelinge vraag - N-VA - Koen Daniëls - BIN's niet geactiveerd
9. - Burgerzaken en Vrije Tijd - Cultuur en Toerisme - Mondelinge vraag - N-VA - Dirk Van Raemdonck - gedenksteen Dirk Bracke
10. - Grondgebiedzaken - Mobiliteit - Mondelinge vraag - N-VA - Dirk Van Raemdonck - fietsers Spaans Kwartier
11. - Grondgebiedzaken - Omgeving - Mondelinge vraag - N-VA - Walter Scheerders - geweigerde omgevingsvergunning Aquafin

OCMW-Raad:

agenda:

1. - Welzijn - Cel beleidsondersteuning - Goedkeuring evaluatieverslag Welzijnsvereniging

De commissiezitting van maandag 25 oktober om 20h00 heeft de volgende dagorde:

1. Toelichting vaccinatiecentrum
2. - Cel Beleidsondersteuning - Contractenbeheer - Herinrichten Burg. Van Hovelaan, Recolettenlaan en Warandewegel - goedkeuring ontwerp, bestek, meetstaat, raming en gunningswijze
3. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - lnterwaas - algemene vergadering - kennisname agenda
4. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - IGS Westlede - algemene vergadering -kennisname agenda
5. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - lntergem - algemene vergadering - kennisname agenda
6. - Cel Beleidsondersteuning - Cel beleidsondersteuning - Toetreding tot Welzijnsvereniging Audio - goedkeuring
7. - Grondgebiedzaken - Wegen en water - Kosteloze grondafstand - Blokstraat 101 goedkeuring
8. - Welzijn - Cel beleidsondersteuning - Goedkeuring evaluatieverslag Welzijnsvereniging
9. - Cel Beleidsondersteuning - Notulen - Toegevoegd punt door N-VA-raadslid Koen Daniëls - Subsidie voor verplichte afkoppelingswerken op particulier domein van hemelwater, afkomstig van bestaande woningen en lokalen voor verenigingen