Betere dienstverlening door sluiting op zaterdag !?

Op 10 oktober 2016, over deze onderwerpen: 5. Goed bestuur en financiën

Het CD&V gemeentebestuur van Sint-Gillis-Waas wil een elektronisch klantbegeleidingssysteem aanschaffen voor het nieuwe gemeentehuis.  Oppositiepartij N-VA heeft ondertussen vastgesteld dat het nieuwe gemeentehuis, met alles wat erbij hoort, reeds ruim 1,2 miljoen euro meer kost dan de voorziene 5 miljoen euro en het volledige budget voor dit systeem nog niet gevonden is. Maar afgelopen dinsdag werd er “terloops” vermeld dat de gemeentediensten niet meer zouden geopend zijn op zaterdagochtend, zoals nu het geval is. "De omgekeerde wereld" vindt raadslid Denis D'Hanis (N-VA). "Zaterdag is de moment dat werkende mensen in de mogelijkheid zijn om administratieve zaken in orde te brengen.  Dat krijg je toch niet uitgelegd dat je een zeer duur nieuw gemeentehuis bouwt en dan de dienstverlening terugschroeft".  Op de gemeenteraad afgelopen donderdag stelde D'Hanis nog eens de vraag hoe het zat met de zaterdagopening. Er werd niet veel meer geantwoord door het college dan  "Het is in onderzoek". Je zou toch verwachten dat het college zonder omwegen antwoordt dat ze de administratie de opdracht hebben gegeven zich zo te organiseren dat ze open blijven op zaterdagochtend" besluit D’Hanis.