358.263 euro subsidie voor nieuwe sportinfrastructuur in Sint-Gillis-Waas

Op 19 juli 2021, over deze onderwerpen: 4. Sport en Recreatie

Vlaams minister van Sport Ben Weyts (N-VA) kent 23 miljoen euro toe aan 45 bovenlokale sportinfrastructuurprojecten verspreid over gans Vlaanderen. Jaarlijks zullen zo meer dan 1 miljoen sportende Vlamingen in deze kwaliteitsvolle en hedendaagse sportinfrastructuur hun sport kunnen beoefenen.  Eén van die 45 geselecteerde projecten ligt in Sint-Gillis-Waas en zal 358.263 euro subsidie ontvangen weet Vlaams Volksvertegenwoordiger Koen Daniëls (N-VA).

Via Sportspurt investeert Vlaanderen in totaal 185 miljoen euro in sportinfrastructuur deze legislatuur. Dit geld gaat onder meer naar groepsaankopen, topsportinfrastructuur en bovenlokale sportinfrastructuur. Het is een nooit geziene investering die voor álle Vlamingen moet renderen. “Deze investeringsgolf komt nu ook Sint-Gillis-Waas en het Waasland ten goede” weet Vlaams Volksvertegenwoordiger Koen Daniëls (N-VA).

Vlaams minister van Sport Ben Weyts (N-VA) investeert immers 358.263 euro in PaTeGo in Sint-Gillis-Waas. Concreet gaat het over het oprichten van een multidisciplinaire sporthal hoofdzakelijk bestemd voor padel, tennis, paramedische conditieruimte, klimmuur en indoor golf en het aanleggen van outdoor padel- en petanqueterreinen in de Reepstraat ter hoogte van de Wase Golf.

“Dat er private investeerders mee willen bouwen aan kwalitatieve, bovenlokale sportinfrastructuur in onze gemeente, daar kunnen we alleen maar dankbaar voor zijn.  Dat we dit project nu ook financieel kunnen ondersteunen met een Vlaamse subsidie van onze minister van Sport Ben Weyts (N-VA)  is een erkenning daarvoor, waar we graag aan hebben bijgedragen” gaat Daniëls verder. “De golf was reeds een schot in de roos. Nu we er onder andere ook een indoor klimmuur bij krijgen en terreinen voor het favoriete padel op die locatie, is een meerwaarde voor onze gemeente en de sporters uit het Waasland” aldus Koen Daniëls (N-VA).

“We investeren voluit in sportoptimisme”, zegt Weyts. “Met deze hedendaagse sportinfrastructuur maken we sport toegankelijk voor iedereen.”