Zogenaamde overschotten inzetten tegen wateroverlast

Op 15 juni 2016, over deze onderwerpen: 5. Bestuur en financiën, 7. Openbare werken, 5. Goed bestuur en financiën

N-VA Sint-Gillis-Waas neemt er akte van dat het CD&V gemeentebestuur trots verkondigt dat er een overschot zou zijn van meer dan 2,8 miljoen euro.  Raadslid Denis D’hanis (N-VA) toonde op de gemeenteraad van 2 juni jl. nog aan dat dit zogenaamde overschot te wijten is aan nauwelijks investeren enerzijds en teveel te lenen anderzijds.  De schepen bleef op de gemeenteraad in stilzwijgen gehuld en kon die analyse niet weerleggen.  “Maar als er inderdaad zoveel miljoenen over zouden zijn én als ook nog de schuld zou worden afgebouwd, nemen we aan dat er direct grootse werken kunnen starten aan rioleringen, beken, grachten, bufferbekkens alsook noodpompen om wateroverlast te voorkomen.  We kijken ook uit naar het opnieuw aanleggen van vele voet- en fietspaden die er gigantisch slecht bijleggen of zelfs ontbreken.  Met de zomervakantie in het verschiet hopen we ook vele slimme camera’s te zien verschijnen om rondtrekkende dievenbendes te kunnen vatten.  De toekomst zal dus uitwijzen of er inderdaad zoveel geld over is en al deze en andere investeringen zullen uitgevoerd worden zonder bijkomende leningen, dan wel dat het een luchtbel is en de burgers in de kou –het water- blijven staan” stellen Vlaams Parlementslid Koen Daniëls (N-VA) en gemeenteraadslid D’hanis (N-VA) op scherp.

Bekijk ook de link hieronder, bron: TV-OOST