Geen geld voor vegers van confetti - Sint-Gillis-Waas

Op 18 januari 2017, over deze onderwerpen: 6. Cultuur

Financieel gezond, maar geen veger voor de grond?
Het CD&V gemeentebestuur heeft beslist dat Carnaval in Sint-Gillis-Waas en De Klinge voortaan zonder confetti zal zijn.  Carnaval trekt in Sint-Gillis-Waas en De Klinge jaar na jaar meer volk. Heel onze gemeente komt buiten.  En daar hoort een slinger en confetti bij.  “Zeer jammer” stellen de carnavalsverenigingen, vele inwoners en ouders.

“Dat de bewoners van de straten waar confetti wordt gestrooid dat niet altijd even aangenaam vinden dat er weken nadien nog confetti ligt, kunnen we zeker begrijpen en dat moet aangepakt worden", zegt Koen Daniëls ondervoorzitter van N-VA Sint-Gillis-Waas.

“Maar blijkbaar is dat niet de hoofdbekommernis van de gemeente.  Voor de schepen van feestelijkheden, nota bene zelf oud-carnavalist, is het een besparingsmaatregel omdat er  geen geld  is om de technische diensten te betalen om alles op te ruimen.  Zijn analyse dat er geen euro meer is om echte dienstverlening te voorzien, zoals confetti vegen na carnaval, staat in schril contrast met de vreugdeberichten van de rest van het CD&V-college als zou de gemeente in het geld zwemmen.” De N-VA Sint-Gillis-Waas stelt voor voor om in een zeer beperkte zone waar er overal voetpad is en geen voortuinen confettisnippers van een minimale grootte toe te laten en nadien er met man en macht opvliegen met de technische dienst.

“Misschien moeten alle politici even meevegen”, voegt Daniëls aan het voorstel nog toe.