Bomen op pleintje Polenlaan De Klinge zijn gered

Op 17 december 2021, over deze onderwerpen: 10. Gemeenteraad, 12. Allerlei

Door de gezamenlijke actie van Han, buurtbewoners en N-VA gemeenteraadsleden Dirk Van Raemdonck en Walter Scheerders, keert het gemeentebestuur terug op haar stappen en gaan ze de bomen niet kappen.

Dirk en Walter vroegen herhaaldelijk om voetpaden en bomen met elkaar in overeenstemming te brengen, zoals ook nu weer op de gemeenteraad. Op verschillende plaatsen zijn voetpaden onbruikbaar door opstuwende boomwortels. Als de ruimte er is, vragen ze om het voetpad te herleggen en verleggen.

“Op deze plaats aan de Polenlaan in De Klinge, is er voldoende ruimte om het voetpad te verplaatsen. Zo kunnen de bomen blijven staan én de voetgangers veilig blijven wandelen” herhaalt Dirk zijn voorstel. “Ik ben blij dat de gemeente op haar stappen terugkomt en ons voorstel volgt om het voetpad aan te passen zodat de bomen kunnen blijven staan.”

Op sommige andere plaatsen is dat minder evident bijvoorbeeld omdat de ruimte beperkt is om het voetpad te her/verleggen zoals in de Molenstraat. “We roepen op om het gezond verstand te gebruiken en veiligheid van voetgangers en omgeving in overeenstemming te brengen met de bomen.”